Veelgestelde vragen
Orders & Purchases
Wat is Pilates?
Wat is Pilates?
Unfortunately, we cannot cancel orders due to a change of mind. However, we understand that mistakes happen. If you need to edit your order information, such as the delivery address or contact number, please contact our customer service as soon as possible.
Here's what you can do:
- Contact our customer service via email address, or Live Chat.
- Have your order number ready when contacting customer service.
- We cannot guarantee changes to orders after 24 hours of placement. This is because orders may be processed once received
Wat is het verschil tussen Pilates en Reformer Pilates?
Wat is het verschil tussen Pilates en Reformer Pilates?
Het verschil tussen Pilates en Reformer Pilates ligt voornamelijk in de manier waarop de oefeningen worden uitgevoerd en het gebruik van apparatuur.
Belangrijkste verschillen:
- Apparatuur: Reformer Pilates gebruikt een apparaat, terwijl Pilates alleen een mat nodig heeft.
- Weerstand: De reformer biedt variabele weerstand met behulp van veren, wat helpt bij het opbouwen van spierkracht.
- Ondersteuning: Bij Reformer Pilates ondersteunt het apparaat je lichaam, waardoor het ideaal is voor revalidatie of mensen met beperkingen.
- Intensiteit: Reformer Pilates kan intensiever en uitdagender zijn door de vele mogelijkheden voor aanpassing van de oefeningen.
- Veelzijdigheid: door gebruik te maken van een apparaat zoals een Reformer kun je veel meer variaties toevoegen aan je training.
Wat train je met Reformer Pilates?
Wat train je met Reformer Pilates?
If there is an issue with your order, please contact our customer service team as soon as possible. You can reach us via email, phone, or through the contact form on our website. Provide your order number and a brief description of the problem so we can assist you quickly.
Is Reformer Pilates geschikt voor beginners?
Is Reformer Pilates geschikt voor beginners?
If part of your order is missing, please check the shipping confirmation email to see if the items were sent separately. If all items should have arrived together or if you have concerns, contact our customer service team with your order number. We'll investigate and resolve the issue promptly.
Returns & Exchange
Hoe kies ik het juiste model?
Hoe kies ik het juiste model?
Om je daarbij te helpen hebben we de keuzehulp geschreven. Hierin beschrijven we de verschillende types, hun voor-en nadelen, waar je op moet letten bij je keuze en onze verschillende modellen.
Zijn de producten geschikt voor beginners en gevorderden?
Zijn de producten geschikt voor beginners en gevorderden?
To start a return, contact our support team with your order number and reason for return. We'll provide detailed instructions, including where to send your item.
Hoeveel ruimte heb ik nodig voor Pilates apparatuur?
Hoeveel ruimte heb ik nodig voor Pilates apparatuur?
Once we receive your returned item, processing typically takes 5-7 business days. Refunds will be issued to your original payment method, or the exchanged item will be shipped promptly.
In welke kleuren is de bekleding verkrijgbaar?
In welke kleuren is de bekleding verkrijgbaar?
Balanced Body
De producten van Balanced Body zijn in 9 verschillende kleuren bekleding te verkrijgen van zwart, grijs en wit tot bruin en blauw. Bekijk de kleuren bij de Balanced Body producten.
Elina Pilates
Bijna alle producten van Elina Pilates zijn verkrijgbaar in twee standaardkleuren: zwart en grijs, evenals zes andere kleuren op aanvraag waaronder ivoor, mokka, groen, blauw, rood en oceaanblauw.
Als je geïnteresseerd bent in de andere kleuren, neem dan gerust contact met ons op.
Zijn de apparaten gemakkelijk zelf te monteren?
Zijn de apparaten gemakkelijk zelf te monteren?
Ja, al onze apparaten worden geleverd met duidelijke montage instructies en voor Elina Pilates zelfs met montage videos. De reformers en andere apparatuur zijn eenvoudig te monteren met basisgereedschap. Ook hebben wij een montageservice.
Shipping & Tracking
Zijn jullie producten geschikt voor intensief gebruik in een sportschool of studio?
Zijn jullie producten geschikt voor intensief gebruik in een sportschool of studio?
Jazeker! Onze professionele modellen zijn speciaal ontworpen voor intensief en langdurig gebruik, in samenwerking met professionals. Deze modellen geven je eindeloze variatie mogelijkheden door de vele opties. Je vindt de professionele modellen door op 'professioneel' te filteren bij de verschillende collecties.
Hebben jullie ook hogere modellen voor bijvoorbeeld fysiotherapeuten?
Hebben jullie ook hogere modellen voor bijvoorbeeld fysiotherapeuten?
Yes, we offer expedited shipping options at checkout. Delivery times for these services are faster, typically within 1-3 business days after processing. Additional charges may apply.
Bieden jullie staffelkorting voor Pilates studio’s?
Bieden jullie staffelkorting voor Pilates studio’s?
If your order hasn't been processed yet, you can contact our support team to update your shipping address. Once the order is shipped, we're unable to make changes.
Verzenden & retourneren
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra jouw bestelling onderweg is ontvang je een email van de transporteur met de verwachte afleverdatum en op de dag zelf kun je telefonisch contact met ze opnemen voor een tijdsindicatie. Bestellingen worden geleverd tot de eerste drempel op de begane grond.
Wat zijn de verzendkosten en levertijden?
Wat zijn de verzendkosten en levertijden?
We doen ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Is het product op voorraad? Dan wordt jouw bestelling doorgaans binnen 7 tot 12 werkdagen geleverd. Mocht de levertijd om welke reden dan ook langer zijn, dan informeren we je daar uiteraard zo snel mogelijk over. Staat aangegeven dat de levertijd 8 tot 12 weken is? Neem dan gerust contact met ons op voor een actuele indicatie. Soms valt deze mee, afhankelijk van het productieproces. Onze producten worden met zorg binnen Europa geproduceerd en geleverd volgens de Europese kwaliteitsnormen zodat we zorgen voor een efficiënte, duurzame afhandeling én levering van je bestelling.
De vermelde prijzen zijn exclusief gespecialiseerde transportkosten. Overweeg je meer dan 2 producten te bestellen? Neem dan contact met ons op voor een offerte op maat incl. staffelkorting.
Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?
Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?
Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis/studio naar de leverancier zijn voor eigen rekening. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder en houd rekening met de afmetingen en het gewicht van het product. Om een retourzending te kunnen verwerken moet het product in dezelfde staat zijn als waarin het is geleverd, in de originele staat, in de originele verpakking, met alle instructies, documentatie en accessoires in hun originele staat, en moet het ongebruikt zijn. Bij elke retourzending moet tevens een aankoopbewijs worden verstrekt. Zodra jouw retourzending is goedgekeurd, ontvang je een Return Merchandise Authorisation (RMA)-nummer, dat duidelijk zichtbaar op de buitenkant van het pakket moet worden geplaatst. Producten die worden geretourneerd zonder een RMA-nummer of zonder een duidelijk gemarkeerd retourautorisatienummer op de buitenkant van het pakket, worden niet verwerkt. Alle retourzendingen moeten binnen 30 dagen na de aankoopdatum worden ontvangen om te worden geaccepteerd. Elk product dat onder rembours wordt verzonden, wordt geweigerd.
Voor uitzonderingen van Balanced Body,klik hier.
Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de leverancier geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen viasupport@depilatesstore.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Voor op maat gemaakte producten die je via deze webwinkel koopt zoals apparatuur met een specifieke kleur bekleding is het herroepingsrecht niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
Garantie & onderhoud
Zit er garantie op de producten?
Zit er garantie op de producten?
Zeker! Onze producten zijn van hoge kwaliteit en daarom geven we meerdere jaren garantie. Van 3 jaar, 5 jaar, 10 jaar tot zelfs levenslange garantie.
Voor het uitgebreide garantiebeleid,klik hier.
Hoe onderhoud ik mijn Pilates apparatuur?
Hoe onderhoud ik mijn Pilates apparatuur?
Om de levensduur van je apparatuur te verlengen, raden we aan om regelmatig onderhoud uit te voeren. Voor Reformers betekent dit bijvoorbeeld het schoonmaken van de rails en het controleren van de veren. Het frame kun je afnemen met een licht vochtige doek. Ook raden we aan de veren elke twee jaar te vervangen.